De Belly kocht producten in het groot in. De medewerkers van de Belly vulden potten met deze producten, zoals tahoe diksap, tajine vlokken en rijst. Het eigen mengsel muesli van de Belly was geliefd. In het begin kwamen de klanten uit heel Amsterdam. Ze hadden er een ommetje op de fiets voor over. Door de komst van meerdere natuurwinkels en van de biologische markt bij de Noorderkerk veranderde dat. Op de Noordermarkt werden producten vaak rechtstreeks van de boer gekocht. De medewerkers van de Belly stonden ook op de Noordermarkt, maar in tegenstelling tot de andere handelaren leverden de verkochte producten zoals de muesli een lage omzet op.
Ondanks de verandering bleef er goed contact met de klanten. De Belly werd een buurtwinkel. Het werd zelfs drukker met meer buurtbewoners. De bijzondere wensen van klanten voor speciale producten werden vaak gehonoreerd. Daardoor werd het assortiment groter. Het zelf vullen van potten was niet meer lonend.
Er verscheen regelmatig een eigen krantje met product informatie, genoemd het ‘Belly Bulletin’. Jan Dirk zorgde voor de inhoud van het krantje. Hij was ook verantwoordelijk voor informatie bij verschillende producten. Tot slot werd de huur van de winkelruimte verhoogd en is De Belly is overgenomen door een keten van natuurvoedingswinkels.